Bernice Silva maakt als makelaar in Nesselande het verschil

0
173
RE/MAX Makelaars - Fotografie: Maybelline Koense

Als fullservicemakelaar staat Bernice Silva aan de kant van haar klant. “Ik maak het makelen makkelijk, zodat er voor de klant alleen een droomervaring over blijft.”

In de wieg was al duidelijk dat Bernice Silva ooit makelaar zou worden. “Anderen tekenden op de kleuterschool poppetjes, ik tekende het liefst huizen. Zowel de binnen- als de buitenkant. Ik heb iets met huizen, met alle typen huizen. Van landhuizen tot vakantiehuizen tot penthouses, en alles wat daartussen zit. Die passie zit klaarblijkelijk in mijn genen.”

‘Personal assistant’

Dat ze van haar vak houdt, straalt ze in alles uit. “Ik begrijp hoeveel een huis voor iemand kan betekenen. Mensen gaan met een nieuw huis een nieuwe droom tegemoet. Ik help ze graag die droom waar te maken. Een minstens zo grote stap is de verkoop van een woning. De een neemt misschien wat gemakkelijker afstand van zijn of haar huis dan de ander maar in alle gevallen vraagt de verkoop om begeleiding. En die begeleiding neem ik met alle liefde op me. Ik ben er echt voor mijn klant. Dat klinkt misschien als een standaard riedeltje maar ik hecht enorm veel waarde aan goede service bieden. Er wordt zowel in de media als op straat momenteel veel geroepen over de huizenmarkt. Hoe gespannen die ook mag zijn, ik vertegenwoordig mijn klant. En ik probeer mijn klant ten alle tijden te ontzorgen. Ik begeleid je van a tot en met z.”

RE/MAX Makelaars

Bernice Silva werkt als zelfstandige makelaar onder de vlag van RE/MAX Makelaars, ‘s werelds grootste makelaarskantoor. Als fullservicemakelaar heeft zij Nesselande als haar belangrijkste aandachtsgebied. “Omdat ik me focus op Nesselande, ken ik deze prettige woonwijk aan de Zevenhuizerplas door en door.” Een grote organisatie betekent dat er snel kan worden geschakeld. “Mijn voordeel is dat we met RE/MAX een wereldwijde netwerk hebben. Ik wijs je de weg naar de juiste hypotheekadviseur, naar de juiste taxateur. Ik begeleid de klant bij de aan- en verkoop van de woning. Ik ga liever de verdieping in dan dat ik me zoveel mogelijk verbreed. Dan weet je van alles een heel klein beetje. Door me bij de leest te houden, kan ik als makelaar het verschil maken.” Groot is zeker niet onpersoonlijk. “Ik neem alle tijd voor mijn klanten. Ik ben bij alle bezichtigingen. Ik heb geen 9-tot-5-mentaliteit. Ik ben ‘s avonds bereikbaar, ik ben op zaterdag bereikbaar, en als het even niet anders kan kun je me zelfs op zondag Whatsappen. Ik ben er als je me nodig hebt.”

RE/MAX Makelaars

Voorbereiding is sleutelwoord

Voor hoeveel en in welk tijdsbestek je je huis verkoopt, dat hangt voor een groot deel van de presentatie af, weet Bernice Silva. “Als er twee huizen van drie ton tegelijkertijd in de verkoop staan en het ene huis is goed gestyled en aan het andere is op dat vlak niets gedaan, dan komt het eerste huis als beste uit de bus. Op dat huis zal hoger worden geboden. Styling doe ik als extra service, zonder meerkosten. Ik heb oog voor dat soort details. Ooit huurde ik zelf een appartement in Rotterdam dat te koop stond. Aan dat huis was qua styling niets gedaan. De makelaar zei mij destijds: ‘Je kunt er gerust gaan wonen want dit huis staat al jaren te koop’. Ik ben mijn woonkamer en slaapkamer gaan stylen en binnen een halfjaar was het huis weg. Door het interieur een boost te geven, sneed ik mezelf in de vingers.”

RE/MAX Makelaars
Goudsesingel 113, Rotterdam
T. 010-4535922 / 06-24222634
bernicesilva@remax.nl
www.remax-totaal.nl

Fotografie: Maybelline Koense, e.a.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul a.u.b. uw commentaar in!
Vul a.u.b. uw naam in