Match the car… Fiat 500

0
2653

In elke editie laat Rex Magazines in samenwerking met Nederlandse auto-importeurs een ondernemer, maatschappelijk betrokkene of politicus uit de stad en haar regio kennismaken met een populaire auto. Deze keer nam Lisa Winter, directeur van Easyslim.nu Hilversum, plaats achter het stuur.

‘DOWNSIZING’ IN ‘T GOOI

Advertenties van bijvoorbeeld een specifiek automerk of -type worden heel vaak gelezen door mensen die kort geleden een dergelijk vervoersmiddel gekocht hebben. Deze klanten lezen de advertenties louter om zichzelf ervan te overtuigen dat hun beslissing juist is geweest. Daar komt bij dat degene die met een kakelverse automerk de eerste kilometers maakt, altijd tot de slotsom komt dat het met de keuze wel goed zit. Want opeens rijden meer van dergelijke autotypes op de weg. Dit nu staat als cognitieve dissonantie in de boeken. Lisa Winter kan erover meepraten in haar eerste kennismakingskilometers in de nieuwe, en spierwitte Fiat 500. In Hilversum waar ze woont, lijkt deze Italiaanse dondersteen een epidemie veroorzaakt te hebben. Je knippert met je ogen en hup, daar gaat er weer één. En nog één. Dit retro-rugzakje is ongemeen populair in ’t Gooi. Net als haar bedrijf, Easyslim.nl. Dit is een afslankstudio waar je met hulp van een gepatenteerd en geavanceerd apparaat plaatselijk afslankt en spieren opbouwt. “Door middel van behandelingen met dit systeem wordt door de ultrasoundtechniek vet verwijderd en worden tegelijk via elektrostimulatie spieren opgebouwd”, vertelt Lisa terwijl ze moeiteloos de snelheid van de Fiat 500 opvoert naar 150 km/h. “Hierdoor verdwijnt ook cellulite en wordt een slap geworden huid weer mooi strak. Dus wat zelfs met een streng dieet of intensief sporten niet lukt, is nu wel mogelijk.”

DETAIL

De kennismakingsrit die ze met de publiekslieveling van Hilversum en omstreken maakt, voert ons via buitenwegen ook door villawijken en winkelstraten. Uiteraard heeft Lisa tijdens een stop bij een verkeerslicht even de tijd om het interieur in zich op te nemen. “De stoelen staan vrij hoog in de auto en zijn vlak van vorm, wat natuurlijk fijn is bij in- en uitstappen. Maar ik heb het idee dat ze voor langere reizen toch te weinig steun geven. Aan de andere kant zijn de stoelen wel prachtig. Ze zijn bekleed met prachtig rood leer. Ook de typeaanduiding aan de bovenzijde van beide stoelen mag er zijn. Italianen houden van detail.”

Tot haar genoegen is de Italiaanse welstandscommissie flink bezig geweest in het interieur. Zo is ze te spreken over het dashboard dat verzorgd is. “De testauto speelt in op de wensen van de moderne mens”, merkt ze op. “Airconditioning, elektrisch bedienbare zijruiten en een boordcomputer zijn allemaal present. Ook bluetooth kon niet uitblijven.” Moeiteloos koppelt zij na het indrukken van de gewenste knoppen, haar mobiele telefoon aan de infotainment van de Fiat 500. Met een prettig muziekje probeert zij de testauto door het immer chaotische Hilversum te sturen. Ze komt tot de constatering dat het niet verwonderlijk is dat dit type Fiat in de smaak valt bij vrouwelijke automobilisten. “Laatst las ik dat vrouwen steeds vaker zuinigere autootjes aanschaffen. Als gevolg van deze ‘downsizing’ wordt, met het oog op de sterke toename van het aandeel Fiat 500, het wagenpark in ’t Gooi dus steeds milieuvriendelijker.” Deze constatering tovert een gulle glimlach op haar gezicht. “Ach, mijn praktijk is in de regio de enige waar mensen kunnen ‘downsizen’. Het lichaamsvet verdwijnt zienderogen en het directe verlies van een behandeling van centimeters is direct merkbaar.”

STATEMENT

Langzamerhand komen we in de laatste fase van de kennismakingsrit. Voor haar representatieve pand aan de Gijsbrecht van Amstelstraat stapt deze autoliefhebber pur sang uit en loopt nog even om de testwagen heen. Ze vindt dat de nieuwe Fiat 500 herinneringen oproept aan het gelijknamige autootje van weleer. “Deze 500 van de eenentwintigste eeuw rijd je vooral om je te onderscheiden van de grijze massa”, aldus de onderneemster. “Voor z’n functionaliteit schaf je hem niet aan. Door je met dit rugzakje door het verkeer te bewegen, maak je een statement. En daar gaat het om. Als je deze auto bezit, ben je hip en heb je gevoel voor esthetiek. Ik vind het een geweldige auto die precies bij mij en mijn bedrijf past. Een auto ook die het resultaat van mijn behandelingen accentueert. De heupen zijn strak en de voorzijde is binnen alle proporties. De taille is slank zodat hij precies in de smalle parkeervakken van Hilversum past. En dat is een groot voordeel kan ik je zeggen.”

Fotografie: Arjan Klaver

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul a.u.b. uw commentaar in!
Vul a.u.b. uw naam in