Serva Amersfoort: Een klant voor het leven

0
2295
Serva Amersfoort (c) Nico Brons

Terwijl het vroeger altijd maar ging over welke auto het grootste vermogen had, wordt nu meer nagedacht over wat een auto echt waardevoller maakt, zoals moderne technologie en connectiviteit. Maar bij Volvo doen ze daar een extra versnelling bij. “Behalve veilig, degelijk en betrouwbaar heeft dit Zweedse merk dankzij het bestaande gamma plus de S90, de V90 en de Volvo’s die dit jaar nog geïntroduceerd worden, een nieuwe kernwaarde toegevoegd: het wij-gevoel.”

Dit zegt Fred Spoel, directeur van Serva Volvo dat strategisch op bedrijventerrein Isselt en langs een van de belangrijkste uitvalswegen van Amersfoort is gesitueerd. Behalve in de keistad heeft dit garagebedrijf vestigingen in Soest en Nijkerk. Meer dan 35 jaar vertegenwoordigt zij dit bijzondere Zweedse automerk. Niet alleen vanwege de specifiek stijl, maar ook omdat een Volvo meer biedt. Zij is marktleider als het gaat om veiligheid. Een norm die niet alleen door gecertificeerde testen wordt vastgesteld. Uiteindelijk bepaalt de autoconsument de hoogte van deze norm. De meeste mensen kopen een Volvo omdat hij of zij zich er veilig in voelt. Dat daar een stuk vertrouwen aan wordt gekoppeld, is uiteraard logisch. Deze Zweedse automerk kan overigens niet wachten op het moment dat iemand in een van haar auto’s stapt en de automatische piloot aanzet. Volvo is een van de eerste autofabrikanten in de wereld die volledige aansprakelijkheid zal aanvaarden wanneer zij auto’s in autonome modus zijn.

EÉN AANSPREEKPUNT

“Dit alles bewijst dat Volvo doorlopend bouwt aan de veiligheid voor zowel de klant als en die van zijn of haar auto die we hier tonen”, legt Spoel uit in de showroom die net als het vertegenwoordigende merk overzichtelijk, fris en dynamisch oogt. “Het is geen probleem als de klant besluit om op het onderhoud of een reparatie van zijn of haar auto te wachten. Onze showrooms zijn voorzien van comfortabele zithoeken, met koffie en thee, en gratis draadloos internet. Daar komt bij dat we ruimere openingstijden hebben zodat de auto ook eerder of later gehaald of gebracht kan worden. Volvo biedt net even iets meer. Dat geldt ook voor onze organisatie. Zo hebben onze zakelijke relaties met Willem van Oort één aanspreekpunt. Van Oort is account manager zakelijke markt. Hij vertaalt de klantwens van het MKB of een bedrijf dat nationaal of international opereert, naar een maatgesneden mobiliteitsoplossing. Of het nu gaat om de aanschaf, leasing, financiering of het beheer van uw voertuigen, of welke vorm van service en dienstverlening dan ook, onze account manager zakelijke markt luistert graag naar specifieke wensen en zoekt voorts naar een passende oplossing. Omdat de ambulante Van Oort veel bij klanten is en nauwelijks hier op kantoor is, betekent dat er behoefte is aan deze vorm van dienstverlening. Het is immers van het grootste belang om bij de verschillende keuzes en overwegingen een goed en waterdicht advies te krijgen. Overigens is deze account manager zakelijk altijd bereikbaar via zijn e-mail: willemvoort@servavolvo.nl. Gemak en service. Dat staat bij de Volvo-familie in het algemeen en bij Serva Volvo in bijzonder al meer dan zestig jaar hoog in het vaandel.”

THOR-LICHTSIGNATUUR

Volvo is sinds jaar en dag producent van auto’s die de bestuurder begrijpt. Dit merk laat zich daarenboven simpel bedienen, Zij geeft ook een gevoel van bescherming. De autoconsument hoeft niet zo nodig direct de nieuwe Volvo aan zijn of haar buren te tonen. Met de nieuwe generatie komen de buren vanzelf wel naar de kakelverse Volvo toe. Zeker als ze de S90 en V90 zien. “Met de introductie van de S90 leverden de Scandinavische constructeurs het bewijs dat de aanval op de concurrerende segmentleiders is ingezet”, aldus Spoel. “Met de V90 is die strijd alleen maar toegenomen. Beide modellen zijn de visitekaartjes van Volvo in een hoger segment. De looks hebben de V90 en S90 mee. De grille herkent de autoliefhebber waarschijnlijk van de XC90 en zal in de toekomst meer Volvo-modellen sieren, net als de led-koplampen, die een zogenoemd hamer van Thor-lichtsignatuur hebben. De S90 heeft een extra ruitje achter de achterportieren, waardoor hij wat slanker oogt, terwijl de V90 de schuin aflopende achterruit heeft van de Volvo Concept Estate, die in 2014 in Genève werd voorgesteld. De S90 en V90 vertegenwoordigen het wij-gevoel. Het zijn gezinsauto’s voor consumenten die in het dagelijks verkeer een zekere bescheidenheid aan de dag leggen. En als we het toch over de waarden hebben. Het stokpaardje van de Zweedse autobouwer is natuurlijk veiligheid. Het City Safety-systeem, dat aanrijdingen moet vermijden, herkent nu niet alleen overdag en ’s nachts voetgangers en fietsers, maar merkt voortaan zelfs grote dieren op. Verder is de standaarduitrusting bijzonder uitgebreid: een adaptieve snelheidsregelaar, pilot assist-rijhulp voor semi-autonoom rijden, rijstrookwaarschuwing, verkeersbordherkenning, vermoeidheidsdetector en een hulpsysteem dat de auto op de baan houdt. Wie eenmaal in de V90 heeft plaatsgenomen, zal merken dat het dashboard vertrouwd overkomt. Het is mooi ontworpen, van hoge kwaliteit en optioneel bijzonder uitgebreid. Van bijna ieder nieuw model komt een plug-in hybride, dus ook van de V40. Volvo combineert alleen een benzinemotor met een elektromotor, omdat de wereldwijde markt vooral op benzinehybrides toegespitst is. En daar speelt Volvo graag op in.”

‘De consument staat in onze Volvo-familie op de allereerste plaats en wij zijn pas tevreden als hij of zij dat ook is.’

NIEUWE MOBILITEIT

“Volvo biedt net even iets meer”, vervolgt Spoel. “Dat geldt ook voor onze organisatie. Onze handtekening bevat jarenlange ervaring en kennis die de consument in elke afdeling van ons bedrijf vindt. Van werkplaats tot showroom, het is de gemoedelijke sfeer en kennis van zaken die overheerst. De consument staat in onze Volvo-familie op de allereerste plaats en wij zijn pas tevreden als hij of zij dat ook is. Customer for Life, het is een term die Volvo Serva op het lijf geschreven is. In onze vestigingen in Soest, Nijkerk en Amersfoort kan de autoconsument ook terecht voor gebruikte auto’s en accessoires. Uiteraard bent u bij ons ook aan het goede adres voor mogelijke reparaties en regulier onderhoud aan de Volvo. Maar ook andere merken zijn bij ons meer dan welkom! De nieuwe mobiliteit ontdekt hij of zij hier.”

Serva Amersfoort
Nijverheidsweg-Noord 24, Amersfoort
T. 033-4603000

Serva Nijkerk
Watergoorweg 57a, Nijkerk
T. 033-2472750

Serva Soest
Koningsweg 18 b, Soest
T. 035-6038100

www.servavolvo.nl

Fotografie: Nico Brons

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul a.u.b. uw commentaar in!
Vul a.u.b. uw naam in