Niet tevreden met uw multifocale bril?

0
156
De Hesse Optiek & Oogzorg - Fotografie iStockphoto

Uw multifocale bril kijkt niet prettig. U krijgt echter te horen dat u nog moet wennen aan de bril. U ervaart klachten zoals een te klein leesgedeelte, vertekening, oncomfortabel zicht, hoofdpijn, vermoeide ogen, stijve nek en schouders en de bril moeten optillen bij het lezen of beeldschermwerk. Dit zijn geen gewenningsklachten, maar klachten die de experts van De Hesse Optiek & Oogzorg kunnen oplossen.

Wat is comfortabel zicht?

Hiervoor moeten we volgens Aswin Rampersad, opticien met ruim 25 jaar ervaring, beginnen bij de vraag: waarvoor dient een bril? “Vaak wordt gedacht dat een bril alleen bedoeld is voor scherp zicht. Een klant komt meestal pas binnenlopen wanneer hij merkt dat hij onscherp ziet of bij duidelijke oogklachten. Zonde, want een bril zou deze klachten juist moeten voorkomen of verhelpen! Wanneer u een oogmeting als snel of ongemakkelijk ervaart, is dit vaak een teken van een scherpzichtmeting. Bij een meting op comfortabel zicht ligt bij ons de focus op wat u ontspannen en prettig vindt kijken. Naast de oogsterkte wordt ook de ooggezondheid beoordeeld en rekening gehouden met uw persoonlijke omstandigheden en behoeftes. Al deze kennis komt samen in de uiteindelijke bril, wat resulteert in een snelle gewenning.”

De Hesse Optiek & Oogzorg
Aswin Rampersad, Opticien en multifocaalspecialist

Gewenningsverschijnselen

Gewenningsverschijnselen an sich zijn volgens Aswin heel normaal. “Vooral wanneer u van een enkelvoudige bril naar een multifocale bril overstapt. In theorie is de gewenningsperiode vier tot zes weken. In de praktijk merken wij dat klanten al veel sneller wennen wanneer zij comfortabel zicht ervaren met de nieuwe multifocale bril. In het geval dat na de gebruikelijke gewenningsperiode klachten aanhouden, kunnen dit per definitie geen gewenningsklachten meer zijn”, aldus Aswin. Een opticien zou dus op dat moment niet meer mogen zeggen dat u er maar aan moet wennen. Er is dan meer aan de hand. Dit is volgens multifocaalspecialist Aswin een goed voorbeeld waarbij het specialisme van de opticien en de optometrist zo belangrijk is om de oorzaak van de klachten te achterhalen. “Wij adviseren om bij aanhoudende klachten direct met uw eigen opticien contact op te nemen. Bereikt dit niet het gewenste resultaat, maak dan een afspraak voor een second opinion bij een optiekwinkel met een opticien en optometrist.”

Over De Hesse Optiek & Oogzorg

De Hesse Optiek & Oogzorg is gespecialiseerd in second opinions met betrekking tot multifocale-brilklachten. “Wij nemen voor elke klant uitgebreid de tijd voor de oogmeting, het oogonderzoek en een helder en transparant advies. Tijdens uw afspraak gaan wij na wat uw klachten zijn, hoe ze zijn ontstaan en hoe ze kunnen worden opgelost.” Bel nu voor het inplannen van een gratis adviesgesprek.

De Hesse Optiek & Oogzorg
Pearl Buckplaats 31, Rotterdam
T. 010-2361939
www.dehesse.nl

Fotografie: iStockphoto, e.a.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul a.u.b. uw commentaar in!
Vul a.u.b. uw naam in