Vakmanschap, service en maatwerk

0
2502
Wonnink Zonwering - Fotografie Nico Brons

Wonnink Zonwering hecht belang aan zekerheid voor de klanten en naar een zo goed mogelijk advies en service. Niet zo verwonderlijk dus dat dit Amersfoortse bedrijf dit jaar een halve eeuw succesvol in de dynamische markt actief is als leverancier en monteur van binnen- en buitenzonwering. Dat betekent een halve eeuw oog voor de functionaliteit van het product in combinatie met de wensen en de ideeën van de particulier en zakelijke klant.

‘Wij willen mensen een prettige woon-, werk- en leefomgeving bieden’, luidt het vijftig jaar jonge adagium van Wonnink Zonwering, een bedrijf dat in haar historie opmerkelijk genoeg twee keer door een medewerker is voortgezet. Natuurlijk kijkt het bedrijf het liefst vooruit naar de marktkansen van morgen en overmorgen. Maar in een jubileumjaar gaat het vooruitkijken even in de parkeerstand om voorts een blik te werpen in de achteruitkijkspiegel. “Ons bedrijf is een halve eeuw geleden ontstaan uit Sunmaster dat in Nijkerk is gevestigd”, stelt Yvonne de Jong. In 1987 heeft zij haar intrede gedaan in het bedrijf als management-assistent en in 1992 is Ries de Jong, haar echtgenoot, als commercieel directeur tot het bedrijf toegetreden. “Sunmaster is in Nederland de fabrikant en grondlegger van de vlakhangende zonwering, oftewel de zonwerende screens. Later zijn de aandelen van beide bedrijven gesplitst en gingen Technisch Bureau Wonnink en Sunmaster Nederland verder als twee zelfstandige bedrijven. Eerstgenoemde was specialist in de verkoop en montage van zonwering en Sunmaster beperkte zich tot de productie ervan. Het bedrijf is in 1997 door Ries en Yvonne overgenomen van de toenmalig eigenaar Pierre Jaspers Focks en is de naam Technisch Bureau Wonnink veranderd in Wonnink Zonwering dat sinds 1969 was ondergebracht in een bedrijfspand in Hoogland. In 2002 is het bedrijf gehuisvest in een prachtig eigen pand op het bedrijventerrein Isselt in Amersfoort. Yvonne: “Wij waren de pioniers en zagen ook hier kansen. De verkooppunten van onder meer Peugeot en Harley Davidson moesten nog gebouwd worden. In al die achterliggend jaren vertegenwoordigen we nog steeds de producten van Sunmaster. Maar daar zijn inmiddels ook andere gerenommeerde merken aan toegevoegd om de veeleisende particulier en zakelijke klant te kunnen bedienen.”

Wonnink - Fotografie: Nico Brons

Automatisering

De klant staat in de moderne showroom van Wonnink Zonwering te midden van alle mogelijkheden die voorhanden zijn op het gebied van binnen- en buitenzonwering. “Daarnaast bieden we maatwerk voor alle type zonwering, maar ook voor rolluiken, terrasoverkappingen en raamdecoratie”, aldus Ries. “We willen allemaal langer van het buitenleven genieten en juist binnen een zo comfortabel mogelijk klimaat creëren. Maar ook het gemak dient de mens dankzij de alsmaar voortschrijdende innovaties. Zo heeft de automatisering de handmatige bediening via de bekende koordjes of kettinkjes uit de catalogus verdreven. We leveren verschillende besturingssystemen voor onze producten. Van zon- en windsensoren tot alarmsystemen via de smartphone of tablet. Hoe het ook zij, we leveren uitsluitend kwalitatief hoogwaardige producten die altijd voldoen aan de specifieke wensen van de klant. Elk product wordt op maat gemaakt en uitgevoerd. Kijk, we zijn niet merkgebonden maar juist merktrouw. Het succes van een bedrijf bouw je nu eenmaal samen met medewerkers en leveranciers die allen kwaliteits- en oplossingsgericht zijn ingesteld. Bovendien weten mijn medewerkers alle ins en outs van de producten en de productgroepen. Dat is de kracht van ons bedrijf. Wij willen met onze 36 medewerkers laagdrempelig zijn voor onze klanten. Bovendien hebben we een twaalf bedrijfsbusjes rondrijden zodat onze medewerkers onze klanten kunnen bedienen met de montage, service en onderhoud van de binnen- en buitenzonwering. Iedereen kent inmiddels onze rode busjes met het gele logo van ons bedrijf. De vervoersmiddelen hebben zeker bijgedragen aan onze naamsbekendheid.”

Wonnink - Fotografie: Nico Brons

Oog voor detail

In de showroom kan de klant zich uitgebreid oriënteren. Zo vertegenwoordigt Wonnink Zonwering het gerenommeerde merk Luxaflex met haar imposante binnen- en buitencollectie die zich onderscheidt dankzij haar precieze oog voor detail voor elk op maat gemaakte raamoplossing. “Behalve aluminium en houten jaloezieën, heeft de klant keuze uit plissés, silhouetten, jaloezieën of vouwgordijnen”, legt Yvonne uit. “Daarnaast hebben we een merk als Roma dat tegenwoordig uitblinkt met haar rolluiken en screens. Maar ook het Duitse Erfal mag er zijn. In de showroom maakt de klant kennis met een verscheidenheid aan modellen en opties van de rolgordijnen. Door middel van een breed aanbod aan kleuren, patronen, stoffen en volants kunnen effectieve accenten in ieders ruimte worden gecreëerd. Uiteraard hebben we de volledige collectie van Sunmaster in huis. Een merk dat uiteindelijk de basis heeft gelegd van het succes van Wonnink Zonwering met haar buitenzonwering en terrasoverkappingen. Daarnaast hebben we ook rolluiken en rolhekken voor shops in al z’n variëteiten. Kortom, dankzij het hoge kennisniveau van onze medewerkers en ons brede assortiment zijn we geëquipeerd om op drie fronten onze bedrijfsformule effectief en efficiënt uit te rollen: consument, projecten en nieuwbouw plus onderhoud via duurzame onderhoudscontracten, zoals we die een flink aantal jaren geleden af hebben gesloten met een mondiaal olieconcern. Voor nagenoeg al haar landelijke benzinestations onderhouden we de rolluiken en rolhekken. Vakmanschap, service en maatwerk. Op naar de volgende 50 jaar. Zal ik een kopje koffie inschenken?”

Wonnink - Fotografie: Nico Brons

Wonnink Zonwering
Siliciumweg 34, Amersfoort
T. 033-4802244
www.wonnink.nl

Fotografie: Nico Brons