Are you being served?

0
23
Tandheelkundig Centrum Kerkelanden - Fotografie Nico Brons

De kans is klein dat u, als onze cliënt, tijdens het wachten op een controle of behandeling dit artikel tot de laatste letter heeft gelezen. Zoals de cliënt zal merken is bij Tandheelkundig Centrum Kerkelanden gastvrijheid net zo vanzelfsprekend verankerd in het bedrijfsprofiel als bijvoorbeeld kwaliteit, de zorg dat het laatste vleugje angst voor de tandarts of mondhygiënist verdampt en de korte wachttijden.

Aan de kant van het zorgaanbod is praktijkinrichting een middel om cliënten aan zich te binden. Dat geldt zeker voor de uitstraling van de wachtruimten. Het lijkt een understatement maar nog steeds nodigen veel van deze ruimten niet echt uit. “Wij willen de cliënten ontvangen zoals we zelf ontvangen willen worden”, opent Remco Scheringa, die samen met Leon van der Linden tandarts en eigenaar is van Tandheelkundig Centrum Kerkelanden in de representatieve ontvangstruimte van zijn praktijk die qua exterieur en interieur een forse metamorfose heeft doorgemaakt.

Tandheelkundig Centrum Kerkelanden - Fotografie Nico Brons

Huiskamersfeer in wachtruimte

Sinds de praktijk is gemoderniseerd heeft hij heel wat nieuwe patiënten mogen ontvangen. “Zoals iedereen kan zien, hebben we afstand genomen van een klinische uitstraling, beperkt zitcomfort en vermaledijde posters die wijzen op tandbederf als gevolg van snoepen. Logisch dat cliënten dan een uitweg proberen te vinden om zo snel mogelijk weg te zijn. Ook wij realiseren ons dat klantenbinding in de zorg een belangrijk item is. Van meet af aan hebben we nagedacht hoe sfeer in de wachtkamer invloed heeft op de stemming van de cliënt”, aldus SCheringa.

“De cliënt moet zich op zijn of haar gemak voelen. Zeker in deze praktijk in Hilversum. De integratie van alle tandheelkundige disciplines is namelijk het resultaat van louter meedenken met de patiënt. We hebben de tandheelkundig gerelateerde disciplines op een werkvloer samengebracht die goed met elkaar geïntegreerd zijn. Dankzij de ervaringen stelt juist de dynamiek in de praktijk, de cliënt in de transparante wachtruimte gerust. En dat geldt ook voor het zicht op de levendige buurt waar onze praktijk is gevestigd. Ook wij weten dat een bezoek aan de tandarts of mondhygiënist niet altijd leuk kan zijn. Daar proberen we dus met dit eigentijdse concept op in te spelen. Bovendien is het zitcomfort zoals ook wij als zorgaanbieder het graag willen voelen en beleven. Een relaxmoment voor elke cliënt. Uiteraard zijn oude, beduimelde autobladen of magazines bij ons not done. Dat moet vers zijn, vinden we. Behalve Gooi- en Vechtstreek Living hebben we altijd de dagelijkse krant voorhanden. Voorts hebben we een televisie en een radio in de wachtruimte voor degene die gesteld is op echt vers nieuws. En we hebben WiFi voor degene die even wil werken op de laptop.”

Empathie

“Natuurlijk staat er ook een balie waar onze medewerkers de cliënt met alle vragen terecht kan”, vervolgt Scheringa. “We plannen de zorg altijd in de eerste achtereenvolgende weken zodat de patiënt efficiënt geholpen kan worden. En snelheid wordt natuurlijk ook geboden bij acute klachten. De betreffende patiënt wordt dezelfde dag geholpen. Uiteraard krijgt ook de cliënt de volle aandacht. Zoals gezegd nemen we de tijd voor een patiënt die altijd de regie heeft. We verstaan met de nodige empathie ons tandheelkundig vak.”

Tandheelkundig Centrum Kerkelanden - Fotografie Nico Brons

Ruime openingstijden

Tandheelkundig Centrum Kerkelanden is doordeweeks open van acht uur ’s ochtends tot vijf uur ’s avonds. Op maandagavond zijn de deuren geopend tot 20.00 uur. Scheringa: “We streven ernaar om dit jaar ook op een andere avond in de week open te zijn. Al met al hebben we altijd korte wachttijden in een praktijk waar de patiënt/behandelaar relatie altijd voorop staat. En snelheid wordt natuurlijk ook geboden bij acute klachten. De betreffende patiënt wordt dezelfde dag geholpen. Zoals u ziet zal deze zin ongelezen blijven dankzij onze zorgvuldige en stipte planning. Are you being served?”

Tandheelkundig Centrum Kerkelanden
Kerkelandenlaan 3 F, Hilversum
T. 035-6246328
www.thc-kerkelanden.nl

Fotografie: Nico Brons

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul a.u.b. uw commentaar in!
Vul a.u.b. uw naam in