BeGlobal Promotions: ‘think global, act local’

0
5052

Ooit begonnen als handige truc van twee studenten aan de Erasmus Universiteit om op een goedkope manier aan een nieuwe laptop te komen. Inmiddels bestaat het bedrijf van Marco Horneman en André Noordwijk alweer 13 jaar en is het een toonaangevende speler op het gebied van promotiegeschenken in Nederland. Na erkenning vanuit de branche door tot twee keer de ‘Promotional Company of the Year’ award te winnen, werd recent ook de publiekstitel ‘Ondernemer van Nesselande’ in de wacht gesleept.

BeGlobal Promotions is volgens Marco Horneman een importeur en groothandel van promotionele artikelen en relatiegeschenken. “Hierbij vertegenwoordigen wij ook een groot aantal merken. In 2012 en 2013 zijn we verkozen tot beste relatiegeschenkenbureau van Nederland en dit jaar zijn we als tweede geëindigd. Deze juryprijs hebben we mede gekregen door ons diverse en innovatieve assortiment van meer dan 40 duizend artikelen, maar vooral omdat we een groep enthousiaste en gedreven mensen zijn. We verkiezen altijd de lange termijn relatie boven korte termijn succes. Dit maakt het dat onze klanten er 100% op kunnen vertrouwen dat we goed werk afleveren”, legt Marco uit.

Klant staat centraal

“Bij BeGlobal Promotions geloven wij oprecht dat de klant centraal staat in iedere activiteit van het ondernemen”, vertelt André. “Een snelle en transparante manier van communiceren naar alle relaties en belangengroepen staat hierin centraal. Het voeren van een platte organisatie met daarin veel ruimte voor zelfontwikkeling voor alle medewerkers is hierin een essentiële bouwsteen.” Door verder op een informele, doorzichtige en snelle manier te corresponderen en te handelen, biedt BeGlobal Promotions bovendien een totaalpakket van diensten aan haar klanten. “Onze bedrijfscultuur is bovendien onderscheidend en wordt gekenmerkt door openheid, productkennis, enthousiasme, creativiteit, stijl en constante kwaliteit, zorg voor details en verwantschap met onze klanten en leveranciers”, aldus Marco. “Zo ontzorgen we bijvoorbeeld onze klanten door te helpen met hun huisstijl en keuze voor producten. Een geschenk moet immers niet alleen bijdragen aan de merkbeleving van een bedrijf, maar er ook bij passen.”

Jongensverhaal

Als we Marco vragen naar de historie van BeGlobal verschijnt er een brede glimlach op zijn gezicht. “Leuk dat je dat vraagt. In 2002 studeerden André en ik beiden aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. We waren op een gegeven moment toe aan een nieuwe laptop. Maar wie gaat die betalen? We kwamen toen op het idee om een eigen bedrijf op te richten zodat we in ieder geval de BTW konden terugkrijgen.” In juni 2002 zag BeGlobal Promotions het licht als importeur van Tsjechisch glaswerk. “Ons doel was om tijdens onze studie voldoende geld te verdienen voor een Audi TT en er daarna mee te stoppen. Inmiddels zijn we 13 jaar verder, zijn we beiden afgestudeerd en bestaat BeGlobal nog steeds”, vertelt Marco. “Maar die Audi TT is het uiteindelijk niet geworden”, vult André aan.

Snelle groei

Vanuit hun opgebouwde netwerk neemt de vraag naar andere relatiegeschenken sterk toe en is het bedrijf niet alleen meer gebonden aan de kerstperiode. In 2007 zetten Marco en André een grote stap naar een verdere groei in de toekomst. In januari van dat jaar wordt namelijk een nieuw pand in Bergschenhoek betrokken en het personeelsbestand breidt later dat jaar uit. En paar jaar later groeit het bedrijf verder uit zijn spreekwoordelijke jasje en verhuist het bedrijf naar een nieuwe locatie in Waddinxveen. Ondanks de snelle groei houden Marco en André echter vast aan hun visie om lange termijn relaties met zowel leveranciers als ook klanten op te bouwen. Dus bent u op zoek naar een passend relatiegeschenk voor uw klanten en stelt u een proactieve houding van een partner op prijs, dan bent u bij BeGlobal zeker aan het juiste adres.

BeGlobal Promotions
Coenecoop 3A1, Waddinxveen
T 088-8441238
www.beglobal.nl

Fotografie: Hermen Buurman