Nesselande Living editie 44 (juni 2018)

REIZEN D e zomervakantie is net een paar dagen voorbij en nu zit ik alweer naar het beeldscherm te turen om de ideale bestemming voor komende zomer te zoeken. Ik bezoek website voor website, blader door het ongekend ruime aanbod van de talloze operators en vergelij- kingssites en raak langzaam gefrustreerd. Iets over bomen en het bos niet meer zien en appels en peren vergelijken. Martina van Bavel, vestigingsmanager van TUI Reisbureau in Nieuwerkerk aan den IJssel (Winkelcen- trum Reigerhof) herkent dit direct. “Door het internet hebben we tegenwoordig de hele wereld op een presenteerblaadje liggen. Maar door het overgrote aanbod wordt het maken van een keuze ook steeds lastiger. Bovendien weten veel mensen niet wat ze eigenlijk tijdens een vakantie willen doen of waar ze überhaupt naar toe willen. Als fysiek reisbureau nemen wij de vakantieganger bij de hand en stellen gezamenlijk de ideale vakantie samen. En dat zonder bijkomende kosten”, benadrukt Martina. VOORPRET Veel mensen zien volgens Martina het online zoeken van een vakantiebestemming als voorpret. “En het heeft zeker voordelen om je online te oriënteren en bij eenvoudige reizen is het ook zeker een uitkomst dat je online kunt boeken. Toch zien we dat vakantiegan- gers voor een complexe of verre reis steeds vaker weer de weg naar het reisbureau weten te vinden. Bijvoorbeeld wanneer je een weekje Turkije wilt afsluiten met een paar dagen op Kos. Of wanneer je een rondreis door Canada wilt maken. Dan kunnen wij met onze exper- tise een heuse meerwaarde zijn.” Om op de hoogte te blijven van een almaar veran- derende bestemmingenlandschap maken Martina en haar ervaren en enthousiaste team elk minimaal één studiereis per jaar en nieuwe locaties in het TUI-aanbod worden sowieso bezocht om de vakantieganger goed te kunnen voorlichten. ALLE LEEFTIJDEN Reisbureaus hebben lang een suf imago gehad met wandkasten vol met brochures van de bestemmingen. Ook zou het publiek relatief oud zijn. Maar volgens Martina zie we daarin nu een kentering. “Steeds meer jongeren hebben het TUI reisbureau 2.0 ontdekt. Ze vinden het zonde van hun tijd om zoveel uur achter een beeldscherm te zitten. En boeken ze via TUI, dan weten ze dat wat ze boeken betrouwbaar, veilig, verzekerd en goed is. Wij nemen je alles uit handen. Van het boeken van vliegtickets tot een lokale gids, en van vervoer tot de activiteiten. Vrije tijd is immers spaarzaam en kostbaar.” Daarom hechten volgens Martina mensen meer waarde aan het van tevoren goed plannen en invullen van een (verre) vakantiereis. “Vandaar dat we zien dat er bij ons steeds meer verre- en op maat gemaakte reizen worden geboekt die je niet online kan vinden. Vooral Canada en de VS zijn erg populair, net als cruises voor jong en oud. Ook bieden we dezelfde kortingen (of meer) die online worden aangeboden. Onze taak is je te helpen filteren – op basis van onze wereld- wijde contacten en persoonlijke reiservaringen – in het grote aanbod.” Daarbij staat ook veilig- heid hoog in het vaandel. Het team van TUI houdt het nieuws constant in de gaten om op de hoogte te blijven van wat er in de wereld gebeurt. En heeft jouw vlucht vertraging, dan wordt je gewoon telefonisch op de hoogte gebracht. “En na je reis horen we graag van je NESSELANDE Living 7 hoe je ervaringen waren, zodat wij andere reizi- gers nog beter kunnen informeren.” ADVIESGESPREK Een afspraak op het kantoor in Nieuwerkerk is eenvoudig telefonisch in te plannen, of maak een afspraak als je toch net de dagelijkse boodschappen komt doen. Je kunt overigens ook spontaan innenlopen. Tijdens het gesprek neemt jouw persoonlijke ‘operator’ alle tijd om jouw droomreis samen te stellen. Op een groot digiboard op één van de balies toont Martina ons de mogelijkheden. “Op het digi- board hebben we het complete aanbod van TUI beschikbaar en kunnen we eenvoudig door de verschillende concepten bladeren. “Het is een beetje zoals thuis online het aanbod bekijken, maar dan in combinatie met onze kennis van de bestemmingen. Zo heeft Martina mij inmid- dels al een beetje leren kennen. Ze weet dat ik dol ben op kleinschalige en rustige accom- modaties, maar wel met faciliteiten voor jonge kinderen. Daarnaast moet het niet te ver vliegen zijn en wel een zongarantie hebben. En last but not least, er moeten leuke strandjes zijn en plekjes voor ‘Kodak-momenten’. “Dan weet ik precies waar jullie heen moeten”, zegt Martina met een glimlach. “Mallorca. Slechts 2,5 uur vliegen, veel zon en fantastische strandjes, zoals bijvoorbeeld Cala Romantica met haar lichtblauwe water. Je waant je in het Caribisch gebied. Blijf na het interview nog even ‘hangen’ en dan zoeken we een passende locatie voor je uit”. Ben je van plan om binnenkort op vakantie te gaan? Maak dan eens een afspraak bij TUI Reisbureau in Nieuwerkerk aan den IJssel en laat je verrassen door hun expertise en verras- sende ideeën. TUI Reisbureau Winkelcentrum Reigerhof Reigerhof 67, Nieuwerkerk aan den IJssel T. 0180-319000 www.tui.nl ‘Zeker voor gecombineerde reizen is een reisbureau een belangrijke meerwaarde.’ OVER TUI TUI Nederland is marktleider in de Neder- landse reisbranche. Naast reismerken als TUI en Kras heeft TUI Nederland haar eigen luchtvaartmaatschappij TUI fly. TUI Neder- land is overigens niet alleen de grootste reisorganisatie van Nederland maar ook de oudste. De basis van het huidige TUI Neder- land werd in 1876 gelegd met de oprichting van Lisonne, de eerste reisorganisatie van Nederland. Sindsdien is er natuurlijk veel veranderd, maar de belofte is hetzelfde gebleven: Discover your smile.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTg1NTg0