Lansingerland Living editie 39 (zomer 2020)
methode werd ontwikkeld door de Fransman Michel Montignac. Wij hadden als een van de weinige restaurants dit concept al op de kaart staan. Een paar dagen na het diner stond er een prachtige recensie van De Zeeuw in de krant. Hij had gesmuld in de Soester eetvilla. Sindsdien heet ons etablissement Eetvilla van den Brink.” DRIVE-IN Sebastian Ott kan tot op de dag van vandaag nog steeds genieten van de prachtige entourage en de klassieke details in het restaurantgedeelte. Vorig jaar heeft de derde generatie haar 25 jarig ondernemerschap uitbundig gevierd. Of de vierde generatie al interesse heeft getoond om op enig moment de pollepel doorgespeeld te krijgen, is nog koffiedik kijken. Feit is wel dat elke generatie de naamsbekendheid van Eetvilla van den Brink weer versterkt. In voor- en tegenspoed. Sebastian: “Ook de coronatijd heeft ons weer sterker en vindingrijker gemaakt. We hebben een drive-in mogelijkheid aan onze menukaart toegevoegd. Voor de bestellingen hoeven de klanten die hier aan komen rijden niet hun auto uit. Halverwege de rechter ingang plaatst onze gast een bestelling en betaalt voorts met pin en contactloos. We vragen hen door te rijden op ons parkeerterrein. De bestelde maaltijd bereiden we zoals de gast van de Eetvilla gewend is. Alles in een schone omgeving en volgens strikte veiligheidsvoorschriften. Al onze medewerkers zijn vooraf geïnstrueerd. Ook wij volgen de richtlijnen van het RIVM. Daarom vragen wij de gast in de auto te blijven zitten en altijd 1,5 meter afstand te houden. Als we de bestelling hebben overhandigd, kan de gast met zijn of haar vervoermiddel links van het pand ons parkeerterrein weer verlaten. De speciale verpakking garandeert dat de maaltijd op temperatuur blijft. We hebben inmiddels veel ervaring opgedaan met het afhaalsysteem. Gelet op de reacties van de gasten zullen we de logistiek verder verfijnen en continueren.” COMBINATIE Behalve een ruim terras aan de zonnige zijde, herbergt de eetvilla op de verdieping ruimten voor onder meer productpresentaties of vergaderingen. “Kortom, in ons ondernemende leven staat de wens van de fijnproever op de eerste plaats”, legt de gastheer uit. “Dat doen we met een hecht team van medewerkers dat al jaren voor ons werkt. De intieme gezelligheid, de persoonlijke benadering van de gasten en het teamwerk aan bijde zijden van de pas zijn de kenmerken van ons etablissement. Dankzij een flink portie eigenwijsheid en doorzettingsvermogen is deze leuke en gezellige eetvilla levensvatbaar als nooit tevoren. Wij zijn zeven dagen per week geopend voor een kopje koffie, heerlijke lunch, uitgebreide high tea of high wine, ontspannen borrel en natuurlijk voor klassiek gerechten serveert met een eigentijdse twist die de fijnproever waardeert. Daar komt bij dat we ook een prima pleisterplaats zijn voor dagjesmensen die na een stevige wandeling in de Soester Duinen bij ons verpozen. Heerlijk om aan iedereen ons gastheerschap te tonen in combinatie met het bereiden en verzorgen van de lunch, borrel en diner waar de laatste tijd erg veel in is veranderd. Louter klassiekers voorschotelen is niet meer van deze tijd. Duurzaam, authentiek en het liefst ook nog een beetje fotogeniek.... Dat is de trend. Bovendien zijn er veel gasten die graag kleinere gerechten gebruiken in een restaurant of een gezonde lifestyle aanhangen en daardoor gezonder willen eten. En kinderen willen wat anders dan een standaard kindermenu. Wij kunnen buiten en binnen de villa elke wens van de klant inkleuren.” Eetvilla van den Brink Soesterbergsestraat 122, Soest T. 035-6012706 www.eetvilla.nl CULINAIR LANSINGERLAND Living 45
RkJQdWJsaXNoZXIy MTg1NTg0