Gooi- en Vechtstreek Living editie 29 (voorjaar 2022)

HUIS & INTERIEUR Wie een huis te verkopen heeft, hoeft bij wijze van spreken enkel de deur te openen omde biedingen te zien binnenstromen. Dat heeft er volgens Karina Nipperus voor gezorgd dat makelaars lui en laks zijn geworden. Met het naar Nederland halen van het internationale kantoor The Agency stelt zij de klant weer centraal. The Agency Netherlands focust zich op de Randstad en ‘t Gooi. Kom binnen, loop een rondje. Als je vragen hebt hoor ik het wel. De inschrijving sluit trouwens morgen om twaalf uur.’ Karina Nipperus gruwelt als ze beroepsgenoten op deze manier aan het werk ziet. “Want als je je verdiept in de kijker en in het huis, heb je veel meer te bieden dan dat. Bovendien vind ik dat je ook met respect moet omgaan met je kijkers. Bied ze een kop koffie aan, geef ze aandacht en een eerlijke termijn om een bod uit te brengen. ‘We sell your house like it’s our own’ is ons motto. Ik ben ervan overtuigd dat die aanpak niet alleen leidt tot meer tevredenheid, maar ook tot een hogere opbrengst.” Hoewel Nipperus nog geen jaar actief is met The Agency, kan het goed zijn dat u de naam al kent. Het kantoor schittert namelijk in de series Million Dollar Listing en The Real Housewives of Beverly Hills. “Mijn dochter volgde dat en vond het gezellig als ik meekeek. Zo maakte ik kennis met de visie van oprichter Mauricio Umansky en zag dat zijn werkwijze enorm voorloopt op wat we in Nederland gewend zijn. Hij heeft gewoon tachtig mensen op marketing gezet. Dat spreekt mij enorm aan. Want hier vestigt een makelaarskantoor zich nog altijd standaard op het hoekje van de straat, zodat het aan twee kanten een etalage heeft waarin foto’s en TV schermenmet het aanbod hangen. Precies zoals men dat in 1970 ook deed. Maar de wereld is enorm veranderd, dus waarom de makelaardij dan niet? Denk je nou echt dat de koper via je etalage wordt verleid? Nee, die zit op heel andere mediakanalen. Gebruik die dan! Dat klinkt logisch, maar gek genoeg is het nog steeds niet gebruikelijk om de klant centraal te zetten. Dat is nou juist wat ik wel doe. Willen mensen bij voorkeur na hun werk een huis bezichtigen? Snap ik, dus dat regel ik dan. Zien verkopers op tegen bezichtigingen? Geen punt: wij zorgen voor een schoonmaakservice, zetten de juiste bloemen neer, regelen fraai beddengoed, kortom, ontzorgen.” Nipperus is met haar boetiekkantoor neergestreken in de statige Amsterdamse Van Eeghenstraat. Een prijzige plek, die ze zich kan permitteren door successen te leveren. “Want de wereld is enorm veranderd, waarom de makelaardij dan niet?’ Qua courtage speel ik graag met een incentive”, aldus Nipperus, die zich ook op een ander vlak ondernemend T RA I N 2 B B L AR I CUM B I EDT JOU H I GH - END P E RSONAL T RA I N I NG EN L E E F ST I J L COACH I NG VOOR GE ZONDHE I D , P R E STAT I E , GE L UK & OP T IMI SME . ONTWI KK E L J E L EVEN I N DE B R E EDT E , DE L ENGT E E RVAN K ENNEN WE N I E T . L ENT E . . . T I J D VOOR E EN ANDE R E WI ND . Oriënteren, leren, ontdekken of vrijblijvend consult inplannen? Het kan! Ontdek het op train2b.nl of scan de code. Train2B different! Tekst: Roy de Ridder Foto’s: The Agency Netherlands toont. “Ik heb de franchiselicentie van The Agency voor heel Nederland en zoek makelaars die voor zichzelf willen werken, maar met ondersteuning vanuit onze backoffice in Amsterdam. Mensen die het net als ik leuk vinden om de markt in beweging te zetten, die snappen dat makelaars dienstverleners zijn en die uiteraard streven naar resultaten die staan als een huis.” The Agency Netherlands Van Eeghenstraat 82, Amsterdam T. 020-2090404 www.theagencyre.nl DE BOETIEKMAKELAAR GOOI- EN VECHTSTREEKLiving 39

RkJQdWJsaXNoZXIy MTg1NTg0