Gooi- en Vechtstreek Living editie 24 (winter 2020)

Tekst: Arjan Klaver Fotografie: Nico Brons DE SLAAPMAKER: ‘HET IS DUS BIJ ONS EN, EN, EN…’ We slapen maar liefst een derde van ons leven. En dat is niet zonde van onze tijd, want slapen is erg belangrijk voor zowel het lichamelijke als geestelijke herstel. Consequent minder slaap dan de aanbevolen hoeveelheid uren, kan namelijk grote gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Zo hebben volwassen mensen elke nacht gemiddeld 8 uur slaap nodig om optimaal te kunnen functioneren. De garantie voor een goede nachtrust begint bij De Slaapmaker in Huizen. T e weinig slaap heeft impact op onder meer de organen. En dat niet alleen, langdurig slaaptekort geeft ook meer kans op obesitas en de ziekte van Alzheimer. Daar komt bij dat te weinig slaap prikkelbaarheid genereert alsmede somber- heid en weinig puf om iets te ondernemen. En dan hebbenwe het nog niet eens gehad over de afname van het probleemoplossend vermogen en de mogelijkheid dingen te onthouden. De consument zal direct bij de eerste indrukken van de 1000 m 2 grote en representatieve showroom van De Slaapmaker direct uit zijn of haar slaapstand worden gezet. Verbazingwek- kend. Van tijd tot tijd wordt de inrichting van de showroom gewijzigd zodat de consument weer fris aan zijn of haar ontdekkingstocht kan beginnen tussen al het comfort dat uit de hoge hoed lijkt te komen van Klaas Vaak. De kwaliteitsbedden van De Slaapmaker in de afgelopen 25 jaar een begrip in het centrum van Nederland. “We zijn begonnen in Lunteren en acht jaar geleden hebben we het familie- bedrijf uitgebreid met de vestiging in Huizen”, opent Helma Wolfswinkel aan de spreektafel die ondanks de interieurwijzigingen, nooit van zijn plaats is geweest. “Gelukkig blijft het ook een familiebedrijf want onze beide zonen, die nu volop meedraaien, zullen op enig moment de leiding van de bedrijven overnemen. Voorlopig zijn beiden druk om De Slaapmaker op het netvlies te krijgen en te houden van de consument die op de elek- tronische snelweg naar slaapcomfort zoekt. Leuk om te weten is dat we met een muisklik in beeld zijn bij zowel oudere consumenten en HUIS & INTERIEUR GOOI- EN VECHTSTREEK Living 26

RkJQdWJsaXNoZXIy MTg1NTg0